Míg az eVTOL piac nagyágyúi,mint az Archer, Lilium, Wisk és a Volocopter a befektetéseik nagy részét arra költik, hogy a városon belüli személyszállítással kapcsolatos alkalmazásokat fejlesszék, jelentős előrelépés történt az új repülőgéptípus további felhasználásai felé.
A McKinsey & Company által szervezett virtuális esemény során a résztvevők megvitatták, hogy milyen további előnyöket biztosíthat a társadalom számára a "drónkocsi" ipar az utasok mozgatásán kívül. Carl Dietrich, a Terrafugia és a Jump Aero alapítója szerint, a jövőben a sürgősségi betegellátás során használhatnák ki legjobban a technológia nyújtotta előnyöket.
Akár ilyen is lehet a jövő sürgősségi drónkocsija | Forrás: Volocopter
Habár a Jumo Aero kevesebb mint két éve fejleszti járműveit, most olyan eVTOL-t tervez, amely egészségügyi szakembereket szállítana majd a balesetekhez - egészen más módon, mint a jelenleg használatos sürgősségi helikopterek és földi járművek teszik, különösen a külvárosi vagy vidéki területeken.
Hisszük, hogy olyan szállítási módot tudunk majd létrehozni, amely a személyt A pontból B pontba juttat el a lehető leggyorsabb módon, akár 100 kilométer távolságra.
- tette hozzá Dietrich.
Nathan Diller ezredes, az Agility Prime és az amerikai légierő AFWERX technológiai programjának vezetője elmondta, hogy csapata azon dolgozik, hogy olyan felületet hozzon létre, mely összeköti a technológia fejlesztőit a pilótákkal annak érdekében, hogy azonosítsák az eVTOL járművek legelőnyösebb felhasználási módjait.
A vizsgálóbizottság tagjai egyetértettek azzal, hogy további felhasználási módokat találni az eVTOL - drónkocsi - számára nem olyan egyszerű feladat, mint rátalálni, hogy a helikopterek helyettesíthetőek vele.
Mivel ez egy új járműtípus új korlátokkal és lehetőségekkel, nem elég, ha csak a meglévő platformok cseréjével foglalkozunk.
- mondta Johnny Doo, a NASA Transformative Vertical Flight 4 - Közszolgáltatások munkacsoportjának vezetője.
Forrás: eVTOL