Orosz katonai drónelhárító rendszerek 2022-ben
2022. március 04. írta: ZsG

Orosz katonai drónelhárító rendszerek 2022-ben

Az elmúlt években a drónipar jelentős fejlődésen ment keresztül, hiszen a drónok nem csak elfogadottabbá, de széles körben használatossá is váltak. A katonaság azonban nemcsak a drónok használatára fókuszál, hanem az elhárító rendszerek kifejlesztésére is.

Orosz katonai kutatók a közelmúltban egy olyan drónelhárító rendszer terveit tették közzé, mely nagy mennyiségű lőszert szórna szét azért, hogy megsemmisítse a fenyegetéseket. Ennek apropóján most összefoglaljuk, milyen drónelhárító rendszerekkel rendelkezik Oroszország.

Repellent-Patrol EW

Az IDEX 2021-es nemzetközi fegyverkiállításon bemutatott rendszer akár 20 km távolságból is képes megzavarni a pilóta nélküli légi járművek elektronikus jeleit. Leginkább kisméretű drónok megsemmisítésére tervezték, mely lehet akár egy folyamatosan mozgó jármű vagy egy helyhez kötött változat is. Funkciói közé tartozik többek között az UAV felderítés és iránymeghatározás, jelkövetés, jelparaméterek feldolgozása és az adatátviteli csatornák megzavarása is. 

repellent_dronmania-min.PNG

Repellent EW complex | Forrás: Defenseworld

Pishchal elektromágneses ágyú

A mindössze 3,5 kilogrammot nyomó elektromágneses ágyú képes megzavarni az UAV-k kommunikációs, vezérlő és navigációs csatornáit több mint 2 kilométer távolságból. Az eszköz nem igényel speciális kiképzést és mindig készen áll a használatra.

dronmania_pichchal-min.jpg

A Pishchal elektromágneses ágyú | Forrás: Rosoboronexport

Pantsyr-S1M légvédelmi rendszer

A Pantsyr-S1M egy rövid hatótávolságú rakétarendszer, melyet maximum 30 kilométer magasságban és 18 kilométer távolságban repülő légi célpontok ellen fejlesztettek ki. Természetesen alkalmas bármilyen típusú drón kiiktatására is, beleértve a csapásmérő UAV-ket is. 

pantsyr_dronmania-min.jpg

A Pantsyr-S1M | Forrás: Unmanned Airspace

A Pantsyr hiperszonikus felszín-levegő rakétákat kapott, mellyel nem csak a hatótávolságot, de a műveleti magasságot is jelentősen megnövelték az elődjéhez képest. Javult a lopakodóképessége, zavarállósága és tűzgyorsasága is, így Oroszország drónelhárító rendszerének egyik fő elemévé lépett elő. 

Tor-M2 SAM

Az orosz hadsereg Tor-M2 rövid hatótávolságú légvédelmi rakétarendszerét számos célpont, többek között olyan pilóta nélküli légi járművek, irányított rakéták, cirkáló rakéták és nagypontosságú fegyverek ellen feljesztették ki, melyek leginkább alacsony és közepes magasságban repülnek. 

torm2_dronmania-min.jpg

Tor-M2 légvédelmi rendszer | Forrás: Army Recognition

A Tor-M2 menet közben 10 másodpercen belül, valamint rövid megállás után 8 másodpercen belül képes megtámadni a célpontot. Integrálja a PESA (Passive Electronically Scanned Array) radart, amelynek segítségével egyszerre 4-10 UAV-t is képes bemérni és megsemmisíteni. Jelenleg ez a légvédelmi rendszer a legfejlettebb eszköz a taktikai drónok ellen.

Kövess minket a közösségi médiában is!

Facebook | Instagram | LinkedIn

A bejegyzés trackback címe:

https://dronmania.blog.hu/api/trackback/id/tr9017771928

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Editor Bob 2022.03.05. 21:57:38

Ha az oroszoknak ilyen tuti drónellenes fegyvereik vannak, hogy tudnak az ukránok 20 db Bayraktar drónnal ekkora galibát okozni nekik?

gigabursch 2022.03.05. 21:57:42

Ha bővebben írsz, azt is szívesen elolvasom.

CSOKKI MÁLNA 2022.03.05. 23:13:17

És ugye a szintén orosz Lancet, a kamikáze drón, amely más drónok ellen is felhasználható: youtu.be/vbi4-4JBNDk

CSOKKI MÁLNA 2022.03.05. 23:13:22

@Editor Bob: Amelyekből valszeg már nem sok létezik..

bordon 2022.03.06. 00:15:23

@CSOKKI MÁLNA: Valamiért ezeket a nagyon fejlett elhárítórendszereket otthagyják a pusztában a ruszkik az ukránok meg begyűjtik őket.
Otthagyott, ép Pantsyr-ból már legalább 3 darabot összeszedtek az ukránok.
Lehet, hogy ez valami körmönfont orosz taktika?
A ruszki agresszorok légifölényét meg a Stinger, Strela, Piorun és más MANPADS-ek vonják kétségbe.

Ukrajna demilitarizálása olyan jól sikerült, hogy most a legmodernebb fegyverek özönlenek Ukrajnába teljesen ingyen, amiket az ország amúgy nem tudnak megvenni, kifizetni.
Putyin agressziója Ukrajnából a leginkább militarizált országot csinálta.

Úgyhogy a ruszkik ahhoz a fegyverhez folyamodnak, amivel eddig minden háborúban éltek: civiliek válogatás nélküli kiirtásához Grad és más rakétavetőkkel, kazettás lőszerekkel. Meg a jó öreg népszokás, a tömeges nemi erőszak.
Ez a ruszki kultúra, a híres Русский мир.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.03.06. 07:16:08

@bordon: Pontosan. Ez az idióta Putyin nagyon melléfogott. Azért beszél most hirtelen demilitarizálásról, mert ömlik Ukrajnába a fegyver. Persze sok régi vacak is, de jó fegyverek is kerülnek oda. A felesleges készletek meg mindenképp. olcsóbb mint megsemmisíteni őket. Ez a hülye évtizedekkel veti vissza Oroszországot.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.03.06. 07:18:26

@Editor Bob: Mert csak a kirakatban vannak. Mint az "erős" orosz hadsereg, ami éppen most blamálja magát Ukrajnában.
Az orosz hadvezetésről nem is szólva amelyik ennyire béna, hogy még a megfelelő logisztikát sem biztosították.

Ménár Atya 2022.03.06. 08:25:32

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
Ne dőlj be minden hírnek.
Azért mert azt írja az ukrán , hogy nincs orosz logisztika, attól az még nem biztos ,hogy úgy is van.
És persze az orosz hírforrás sem lehet hiteles.
Szerintem majd talán 1-2-3 hónap múlva tudjuk meg az igazságot.
Ha ukrán lennél most, akkor azt kellene kommunikálnod, hogy az oroszoknak nincs mit enni, tömeges erőszakot követnek el, elfogyott a benzin, és mindjárt jönnek az amerikai felmentő csapatok.
És ezt is teszik.
Az oroszok meg nácitlanítanak, meg demilitarizálnak.
Mi meg olvassuk ezeket, és van aki ebből mindent elhisz.
Ha lesz győztes, akkor az igaszság ott lesz.
Ha döntetlen, akkor hallunk majd két valóságot, ki mit szeretne jobban hallani azt tartja majd igaznak.
De most még korai állást foglalni szerintem.

bordon 2022.03.06. 09:58:42

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Azért az oroszoktól még kell tartani. A szisztematikus nemi erőszak, civilek ellen bevetett kazettás és fürtös lőszerek, atomfegyverek. Agyonlövik az ukrán öregasszonyokat, ha azok nem adnak nekik enni. Ezeket nem elfogni és etetni kellene, hanem agyonlőni.

Most Putyin látja, hogy a reguláris hadereje egy elég nagy nulla. Emiatt egyre jobban elhatalmasodik rajta az apokaliptikus vízió, megremeghet a keze az atomrakéták indítógombján.
Vagy jönnek a kis zöld emberkék, felségjelzés nélküli járműveken és szarva minden hadijogra. A Wagner-csoportnak kiszervezi a háborút, így hivatalosan nem lesz több orosz katona áldozata a konfliktusnak. Csak zsoldosok. Őket meg nem hadifogság várja, hanem agyonlövés, mint terroristákat.
Az a konvoj Kyivtől északra azért nincs még porrá bombázva és Putyin azért van még a helyén, mert Oroszország atomhatalom.

Putyin is beállt azon diktátorok sorába, akik nem képesek megállni a saját népük elnyomásánál, rá akarja erőltetni a rendszerét, elmebaját másokra is. Remélem úgy végzi, mint Kaddhafi, bajonettel a seggében egy út szélén.

Ménár Atya 2022.03.06. 10:10:15

@bordon:
És a csecsemőket nyárson sütögetik az oroszok, mert bemondta a cnn.......
A többiben lehet igazság.

CSOKKI MÁLNA 2022.03.06. 10:26:45

@bordon: @Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Olyan jó lesz ezekkel kis kommenteitekkel szembesíteni titeket, amikor befejeződnek a hadműveletek. A “demokratikus” interneten csak az ukránok által sugallt kép látható. Keserű lesz az ébredés..

CSOKKI MÁLNA 2022.03.06. 10:28:43

@Ménár Atya: A valóság most is rájuk vigyorog majd..:)

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.03.06. 10:33:51

@CSOKKI MÁLNA: Te meg most szembesülsz vele, hogy omlik össze az orosz gazdaság.

CSOKKI MÁLNA 2022.03.06. 10:36:25

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Persze, persze a kis alternatív libernyák valóság univerzumodban..A Krím megszállása után is összeomlott. Ja, nem..

Etniez 2022.03.06. 10:39:15

@CSOKKI MÁLNA: Már több is, van mint az induláskor meglévő 20.

De tudom, nyomni kell az orosz agitpropot, ahogy szoktátok fideszes trollok.

CSOKKI MÁLNA 2022.03.06. 10:39:18

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Nálunk is lopták a kaját, aztán jól haza zavartuk őket. Ja, nem..

Etniez 2022.03.06. 10:40:31

@Ménár Atya: Oroszország már veszített. Veszített gazdaságilag, veszített politikailag. A háborút talán megnyeri, de a békét elfogja veszíteni.

CSOKKI MÁLNA 2022.03.06. 10:40:38

@Etniez: Figyu a YouTube vállaltan blokkolja az orosz anyagokat. Van még kérdés?

Etniez 2022.03.06. 10:42:00

@CSOKKI MÁLNA: Nagyon jól teszi, remélem hamarosan az MVTA is blokkolva lesz az orosz propaganda miatt.
Szégyenletes, hogy NATO-tagországként ilyen Putyin lerakat lett az ország.

Ménár Atya 2022.03.06. 10:43:52

@CSOKKI MÁLNA:
Nem eza gond, én egyik fél propagandáját sem hiszem el, a valóságot majd valamikor később ismerjük meg...talán...

CSOKKI MÁLNA 2022.03.06. 10:44:24

“Ömlik a modern fegyver..” Pontosabban ömlik a páncéltörő rakéta, meg a föld-levegő rakéta, amivel tele a padlás, mert az amik Trump óta nyomatják nekik..

Etniez 2022.03.06. 10:44:44

@CSOKKI MÁLNA: Le merte már írni az MTVA, hogy Ukrajnában háború van és Oroszország az agresszor?

Vagy még mindig katonai műveleteztek, szánalmas propagandisták?

CSOKKI MÁLNA 2022.03.06. 10:46:06

@Ménár Atya: Még csak annyit, hogy nálunk hónapokig nem tudták áttörni az Árpád vonalat. Sokra mentünk vele..

CSOKKI MÁLNA 2022.03.06. 10:55:37

@Etniez: Folyamtosan a háború elől menekülőkről beszél. Oroszország az agresszor? Tényleg? Ki gondolta volna?

Etniez 2022.03.06. 10:57:03

@CSOKKI MÁLNA: Egy hete még az volt a baj, hogy miért nem adják meg magukat az ukránok, annak a narratívának már vége?

Etniez 2022.03.06. 10:59:20

@CSOKKI MÁLNA: :D

Igen, savanyú tőle az arcod. Ilyen az, amikor a szarotokat kell megenni :(

CSOKKI MÁLNA 2022.03.06. 10:59:22

@Etniez: Igen. És annak a narratívának, hogy az oroszok látva ezt, elnézést kérve visszavonulnak?

CSOKKI MÁLNA 2022.03.06. 11:00:50

@Etniez: Az rátok vár április 3-án negyedszerre. Rutinosak vagytok ti ebben..:)

bordon 2022.03.06. 11:01:00

@Ménár Atya: A nemi erőszak, civilek bombázása, logisztikai blamázs, szétzüllőtt alakulatok nem csak nyugati és ukrán kitalációk. Az Ukrajnában élő, ott ragadt oroszok is ezt közlik és hívják az otthoniakat, akik meg persze nem hiszik el ezt, mert a putyinista állami tévében segélycsomagokat osztogató ruszki katonákat lehet csak látni.

Etniez 2022.03.06. 11:02:36

@CSOKKI MÁLNA: Az oroszok nem fognak visszavonulni. Ha van eszük, akkor valamiféle békét kötnek még a nagyobb ostromok előtt, kierőszakolnak valami alibi győzelmet papíron és kivonulnak.
Így járnának a legjobban.

Minél tovább háborúznak, annál mélyebre merülnek a szarban. Nekem mindegy, csak az ukrán embereket sajnálom, mert az ő vérük fog folyni, de nem hátrálhatnak meg sajnos.

Etniez 2022.03.06. 11:08:58

Nekünk ez így nagyon kényelmes. Nem a mi vérünk folyik, hanem egy ellenséges és egy kb. semleges államé, nincs más dolgunk, mint támogatni őket fegyverzettel, felderítéssel és nézni, ahogy Oroszország legyőzi saját magát.
Igazából nekünk nyugati embereknek az lenne a legjobb, ha örökké tartana az ukrajnai háború.

Viszont ilyenkor arra gondolok, hogy emberek halnak meg és városok semmisülnek meg és a legszívesebb karóba húznám Putyint az esztelensége miatt.

CSOKKI MÁLNA 2022.03.06. 11:12:28

@Etniez: Komolyan, mint Hitler a bunkerben ‘45-ben..:))

CSOKKI MÁLNA 2022.03.06. 11:14:50

@Etniez: Ezzel szemben a realitás az, hogy az oroszok módszeresen bekerítik az ukrán városokat, az ukránok meg szépen lassan elfogynak..

Ménár Atya 2022.03.06. 11:15:43

@bordon:
Ezzel csak az a gond, ha így lenne, akkor már rég vége lett volna az egésznek.
Megerőszakoltak egy 17 éves lányt, és megölték.
Ebből következik a tömeges erőszak ténye.
Igaz ezt csak a szenzáció hajhász újságíró vonta le következtetésként , semmivel nincs igazolva.
Az orosz katonák ételért kuncsorognak... :D
Hát persze, nem elveszik, hanem meghátrálnak mása nagyikátol és futva menekülnek,mert nem kaptak lekváros kenyeret :D
Amúgy talán olvashattad, egyik fél híreit sem hiszem el, de a cnn-t különösen nem.
A magyar határról is mentek az ilyen hírek, aztán kiderült nem a magyar rendőrök verték a sínek közé az arab nőt, hanem a férje... stb stb.
De néha kicsit gondolkodj mielőtt minden neked tetsző hírt megdönthetetlen valóságnak állítasz be.

Ménár Atya 2022.03.06. 11:18:29

@Etniez:
Nem támogathatjuk fegyverrel.
Nehéz ezt megérteni, tudom.
erre már párszor ráfaragtunk.
Vesztes fél vagyunk a mai napig

Etniez 2022.03.06. 11:18:45

@CSOKKI MÁLNA: Belinkelek neked egy valós helyzetértékelést, mielőtt nagyon belelovalod magad a hülyeségbe.
Kettő város van bekerítve, Kijev-ostromát el sem tudták kezdeni és nem is fogják még egy ideg.
Ukrajna lakossága 44 millió, van még ott emberanyag. Tanulj tínó:

www.facebook.com/events/628623518198577

Részletes elemzés a videóban, valódi szakértőktől, nem ilyen MTVA arcoktól

Etniez 2022.03.06. 11:19:53

@Ménár Atya: Mármint Magyarország? Nekünk sincs fegyverünk, nem magunkra gondoltam, hanem a nyugati államokra.

Ők szerencsére támogatják is, hiába akadályozza Orbán (még most is csicskul keményen).

Ménár Atya 2022.03.06. 11:35:02

@Etniez:
Hol akadályozza, hogy küldjenek?
Fejtsd már ki mert így elég kamu az egész.
Mindenkinek joga az országában hogy küldjön, mi nem engedjük át a határainkon hivatalosan.
Az egyik legkisebb határszakasz vagyunk amúgy is, miért pont itt akar mindenki fegyvert küldeni?
Azt meg csak megjegyzem, miért nem küldtek eddig fegyvereket?
2014-től harcban állnak.
Miért nem fegyverezték fel az ukránokat?

Etniez 2022.03.06. 11:39:24

@Ménár Atya: Hol? Nem egyezett bele, hogy fegyvereket Magyarországon keresztül vigyék Ukrajnába.

CSOKKI MÁLNA 2022.03.06. 11:42:09

@Etniez: Mondom, keserű lesz az ébredés, akárcsak négy évente azon a bizonyos áprilisi reggelen a választások után. K-Európa nem Vietnám vagy Afganisztán. Nincs hagyománya a hosszú szívós ellenállásnak. Elég csak megnézni a k-európai forradalmakat.

CSOKKI MÁLNA 2022.03.06. 11:42:46

Megrázó képek. Ukrán nacionalisták kegyetlenkedései:

www.pinterest.com.au/felix8663/lw%C3%B3w-pogrom-1941/

Ménár Atya 2022.03.06. 11:53:20

@Etniez:
Kik és miért itt vinnék?
Hogy belesodorjanak mindenképp?
Akkor helyes, hogy nem engedélyezte.
Most hogy viszik a fegyvereket?
Leállt a szállítás mert csak a kis magyar határszakaszon lehet vinni?
Gázt elzárták már nyugaton, mert ha nem akkor támogatják putyint, ergo putyin bábjai :)

Etniez 2022.03.06. 12:06:50

@CSOKKI MÁLNA: Tegyek megrázó képeket, ahogy a magyarok deportálják a zsidókat 44-ben?

Etniez 2022.03.06. 12:07:41

@Ménár Atya: Majd nehogy nekünk legyen egyszer szükségünk segítségre.....

Akkor nem leszel ilyen nagyon realista.

Etniez 2022.03.06. 12:16:20

@CSOKKI MÁLNA: Igazából kezd kialakulni bennem az az érzés, hogy te nem is fidesztroll vagy, hanem orosz.

Ménár Atya 2022.03.06. 12:19:53

@Etniez:
Volt szükségünk.
Leszartak minket.
Pont elég most a humanitárius segítség.
Fegyvereket máshol könnyen megoldják, ehhez nem kellünk mi, nekünk tényleg nincs felesleges komoly fegyverünk amúgy sem.
Viszont maradunk biztonságos menekülési útvonal.

Etniez 2022.03.06. 12:30:15

@Ménár Atya: Ebben nem értünk egyet, de elfogadható a véleményed.

CSOKKI MÁLNA 2022.03.06. 12:54:12

@Etniez: Állandóan ezt csináljátok nem? Miért kell megsértődni, ha az ukrán nacionalisták bűneit mutatom meg? Különösen, hogy Zelenszkíjt a banderisták is támogatják. Vajon a kárpátaljai magyarokra is ez vár? Különösen MZP meggondolatlan, ostoba nyilatkozata után, hogy a kárpátaljai magyarok oroszbarátok..

Etniez 2022.03.06. 13:07:01

@CSOKKI MÁLNA: Nincs semmi sértődés propagandista, csak szóltam, látom.

Lebuktattad magad.

Paracord 2022.03.06. 14:15:44

Ez mind nagyon szuper, csak épp Ukrajnában azt látjuk, hogy az orosz kiskatonák csak a fejüket kapkodják az ukrán dróntámadások alatt és komplett konvojokat bénítanak meg török drónokkal.

]{udarauszkasz 2022.03.06. 15:00:43

Az orosz a regi fegyverzetet, es a regi modszereket kuldte Ukrajnaba.
Kozben majd Kina szep csendben annektalja Taiwant, es a ruszki a franko cuccot a NATO elleni haborura tartogatja.
Lehet, hogy Rasputin megbolondult, de attol meg nem hulye. Sajnos.
Az intelligenciaval parosult teboly, mindez egy piros gombbal a keze alatt, elpusztithatja a civilizaciot.

Etniez 2022.03.06. 15:11:42

@]{udarauszkasz: "Kozben majd Kina szep csendben annektalja Taiwant, es a ruszki a franko cuccot a NATO elleni haborura tartogatja."

Hát persze barátom, direkt lemészároltatja az embereit, hogy majd a NATO ellen soha el nem jövő háborúban bevethesse őket :D

Te nagy mesemondó, jájj :D

Etniez 2022.03.06. 15:13:00

@]{udarauszkasz: Egyébként kedves barátom Moszkvából:

Tajvan magyarul, nem Taiwan.

]{udarauszkasz 2022.03.06. 15:19:39

@Etniez: Akkor legyen Tajvan. Mitbanom en.
Ha Moszkvabol irnek, nem irhatnek ilyet, hogy Raszputyin egy tebolyult.
Mindegy, majd meglatod nyaron.
Jáájj. Dick, vagy Dick, vagy az angolul, vagy cigany nyelven a nemiszerv...?

bordon 2022.03.06. 15:46:44

@]{udarauszkasz: Tajvan picit erősebb katonailag, mint Ukrajna és hát oda nem is lehet csak úgy tankokkal begördülni. Azok a páncélelhárító és légvédelmi fegyverek, amiket Ukrajna most kap, már réges rég tömegesen rendelkezésre állnak Tajvanban. Meg van saját hadiiparuk is, ami sokkal komolyabb, mint az ukránok hadiipara. Pénzügyileg ezerszer stabilabb, mint Ukrajna vagy akár Oroszország. Minden férfi katonaviselt, mozgósítható. Több millió ember foghat fegyvert a betolakodók ellen.
Tajvan biztonságát pedig Amerika garantálja. Nem úgy, ahogy Ukrajnáét, hanem tényleg.

Kína mondjuk blokáddal próbalkozhat, meg ballisztikus rakétákkal. Csakhogy Tajvanban minden nyugati rakétavédelmi rendszer rendelkezésre áll. És vannak saját fejlesztéseik is.

Japán, Amerika, Vietnám, Ausztrália, Kanada, Dél-Korea pont úgy viszonyulna egy Tajvan elleni támadáshoz, ahogy az európaiak viszonyultak az Ukrajna elleni orosz agresszióhoz.

A kínaiak ultranacionalisták, de látják mit okoz Oroszországnak a háború, most megtanulták, hogy így nyíltan semmiképp nem agresszorkodhatnak.

CSOKKI MÁLNA 2022.03.06. 15:48:49

@Etniez: Magadból indulsz ki mindig, ezzel árulod el magadat..:)

bordon 2022.03.06. 15:49:42

@]{udarauszkasz: Moszkvából névtelenül azt írsz, amit akarsz. Az internetes cenzúra azért nem kínai szintű ott. A híreket, műsorokaty újságokat cenzúrázzák meg brutális túlsúlya van a kormány szócsöveinek. Magánemberként azért több mindent lehet mondani, mint Kínában. Bár ez a "szabadság" egyre szűkül.

CSOKKI MÁLNA 2022.03.06. 15:49:51

@]{udarauszkasz: Milyen új fegyvereket hiányolsz konkrétan?

CSOKKI MÁLNA 2022.03.06. 15:56:42

@Paracord: Az utolsó, ukrán dróntámadasról szóló hírt 6 nappal ezelőttről találtam a neten. Lehet, hogy az oroszok megoldották ezt a problémát..?

pista18721 2022.03.06. 16:08:18

@CSOKKI MÁLNA:

touche.blog.hu/2022/02/28/vilaghaborus_parhuzamok?full_commentlist=1#c41247940

az oroszok több millió ukránt irtottak ki a Holodomorban. Putyin fasszopói elmebeteg idióták.

antiindex 2022.03.06. 16:12:59

@]{udarauszkasz: látom, te vagy a viccbeli undok kismalac, aki szerint Putyin így száll le a bicikliről

CSOKKI MÁLNA 2022.03.06. 16:39:37

@pista18721: És ezért zsidókat kellett kínozni, gyilkolni az ukránoknak te elmebeteg??

antiindex 2022.03.06. 17:14:14

@CSOKKI MÁLNA: Horthyék sokkal több zsidót kínoztak, és még Holodomor se kellett nekik ehhez. "Logikád" szerint Putyinnak most joga van elfoglalni Orbaniszánt, te náci, elmebeteg, Putyin-fasszopó, genetikai selejt!

CSOKKI MÁLNA 2022.03.06. 17:16:09

@antiindex: Deportálások voltak, de ilyen durva pogromok nem, és végül az ukrán zsidóság is elpusztult..

antiindex 2022.03.06. 18:44:45

@CSOKKI MÁLNA: tudjuk, hogy egy pszichopata, elmebeteg náci selejt vagy, de azért az épeszűeknek learom, hogy Magyarországról 400 ezer zsidót deportáltak. ennél durvább zsidóellenesség nem kell, ez minden értelmes embernek olyan iszonyatosan szörnyű, hogy nehéz kifejezni.

de ha neked kell egy olyan incidens, ahol nagyon közvetlenül, nagyobb brutálisan öltek meg magyarok zsidókat, akkor ott volt a nyilasterror, amikor belelőtték a munkaszolgálatosokat a Dunába.

hu.wikipedia.org/wiki/Nyilaskeresztes_P%C3%A1rt_%E2%80%93_Hungarista_Mozgalom#Hatalom%C3%A1tv%C3%A9tel,_Sz%C3%A1lasi-korm%C3%A1ny

kell még neked ennél durvább dolog, te kis erkölcsi hulladék, genetikai selejt?!

CSOKKI MÁLNA 2022.03.07. 12:37:21

@antiindex: Na és hány százezer ukrán zsidó pusztult el, amelyet ilyen, a helyi ukrán nacionalisták által véghezvitt durva, megszégyenítő pogromok előztek meg, baromka?
süti beállítások módosítása