Az Airspeeder Mk3 egy távvezérelt elektromos függőlegesen fel- és leszállni képes versenydrón, melyet a múlthéten mutattak be egy Acronis által is támogatott versenysorozat előfutáraként. Természetesen a végső prototípusban már pilóta fog helyet foglalni.
Az Airspeeder Mk3 óriási előrelépést jelent a világ első elektromos repülő versenyautóival foglalkozó versenysorozatának fejlesztésében. Ez a jármű a végső versenyre használt gép közvetlen elődje, melyet 2022-ben fognak Airspeeder Mk4 néven bevezetni.
Az Airspeeder Mk3 és megálmodója, David Pearson
Forrás: airspeeder.com
Mit is kell pontosan tudni róla?
A jármű egy pilóta nélküli versenygép, melyet távolról fognak irányítani a tesztek során és olyan elemekkel rendelkezik, melyeket eVTOL járműveken még sosem láthattunk. A projekt jelenleg egy úgynevezett bizonyítási szakaszban van, ahol LiDAR technológiát és Radar ütközéselkerülő rendszert tettek bele, biztosítva a biztonságos versenyzést. Az Mk3 szénszálas vázzal ás törzzsel rendelkezik, melyet leginkább szilárdsága és könnyedsége miatt választottak ki a mérnökök.
Erőátvitel
Az Mk2-höz képest 95%-os teljesítménynövekedést értek el a tesztek során, miközben tömege csak 50%-al lett nagyobb. Egy 96 kW-os elektromos motor hajtja, mely mindössze 100 kg-ot nyom. Végsebessége eléri akár a 120 km/h-t is.
Forrás: motor1.com
Manőverezhetőség és stabilitás
Az Mk3 propellereit úgynevezett "octocopter X" formációban rendezték el, mely jelentős előnyöket biztosít a jövőbeni pilóták számára a manöverezhetőség és a stabilitás szempontjából. A cél az, hogy verseny közben ugyanolyan éles kanyarokat tudjon megtenni, mint egy Forma-1-es autó, viszont egy harmadik dimenzióval, a függőleges mozgással kiegészülve. Ez a fajta kialakítás biztonsági szempotokat is ellát, hiszen biztosítja a problémamentes leereszkedést és irányítást meghibásodás esetén is.
Boxkiállás
Az Airspeeder versenyeken gyors boxkiállásokat fognak alkalmazni. Ennek megkönnyítése érdekében az Alauda mérnökei egy "slide and lock" rendszert fejlesztettek ki az akkumulátorok gyors cseréjének érdekében. Ez stratégiai szempontból is fontos lesz, hiszen a csapatok képesek lesznek játszani az akkumulátor súlyával, így a verseny adott szakaszának követelményeihez tudnak majd alkalmazkodni.
Forrás: airspeeder.com, Motorsport Technology