Az űrhelikopter jelenleg is a Mars felé száguld, a NASA új Perseverance - Kitartás roverének belsejébe bújtatva. Mit várhatunk el tőle? Milyen lesz az első repülése? Cikkünkből kiderül!
A vékony marsi légkör még egy alig két kilogrammos drón esetében is mint az Ingenuity megnehezíti a repülést, hiszen légköre alig 1%-a a földiének.
Az első és legfontosabb kihívás az volt, hogy egy olyan járművet hozzunk létre, mely elég könnyű a felemelkedéshez.
- mondta MiMi Aung, a projekt vezetője.
Ahhoz, hogy elegendő levegőbe kapaszkodjon bele, a drónt négy szénszálas ellentétes irányba forgó lapáttal szerelték fel, mely percenként 2400 fordulatot tesz meg - ez nyolcszor olyan gyors mint egy utasszállító helikopteré. A rotorok így rengeteg áramot igényelnek, melyet az eszköz tetejére szerelt napelemek fognak generálni.
Egy művész koncepciója az Ingenuity-ről a marsi felszínen.
Forrás: NASA/JPL-Caltech
Mivel a Földi irányítás nem tudja valós időben irányítani az Ingenuity repülését, így a drónt be kellett programozni úgy, hogy akár öt repülést is végre tudjon hajtani 30 marsi nap alatt.
A első tesztek során a drón mindössze 10 méter magasban fog lebegni a levegőben, és leginkább az lesz a cél, hogy megfigyeljék, hogy a kopter fel tud-e egyáltalán emelkedni. Innentől kezdve minden további repülést nehezítenek és a legutolsónál több mint 300 méter magasságban fogják reptetni azt.
A NASA további tervei közé tartozik, hogy a jövőben egy másik drónt küldenek egy Marson túli világba: Ez a 2026-ra tervezett misszió egy nukleáris meghajtású úgynevezett rotocraftot küldene idegen élet keresésére a Szaturnusz legnagyobb holdjára a Titánra.