Az EHang, mely az autonóm légijárművek kínai szolgáltatója az olasz Giancarlo Zema Design Group vállalattal együttműködve terveztek meg egy ökológiailag fenntartható, majomkenyérfát ábrázoló vertiportot Olaszországban.
A reptér környezetbarát építőanyagokat fog használni és energiát lesz képes előállítani az EH216-os AAV-k feltöltésére. Az AAV rövidítés egyépként Automatizált Légi Járművet - Autonomous Aerial Vehicle - jelent. Az EHang technológiai koncepciója egy biztonságos és önállóan repülni képes gép, melyet a parancsnoki központban található szakemberek ellenőriznek folyamatosan. Környezetbarát és kis magasságban képes utasokat szállítani rövid és közepes távolságokra egyaránt.
Művészi koncepció az EH216-os légijárműről és az olasz vertiportról
Forrás: inside unmanned systems
Az EHang nemrégiben sikeresen teljesítette az EH216-os gépének első próbarepüléseit a dél-kínai tenger felett. A körülbelül 16 kilométeres utat Dong Ao szigetére tette meg a jármű, mely egyépként egy népszerű turisztikai célpont a környéken.
Az EH216-os légi jármű | Forrás: Hankyoreh
A vertiportoknak jelentős szerepe lesz a városi légi mobilitás (UAM) piacán és a repülés egy teljesen új korszakában. A meglévő közlekedési infrastruktúrába integrálva a vertiport - vagy eVTOL reptér - légi csomópontként szolgálhat a turisták számára.
Az őshonos afrikai majomkenyérfa - baobab tree - ihlette a GZDG dizájnját, mely egy 30 méter magas acél-, és laminált faszerkezetű torony, ahol váróterem, kávézók és egy 200 négyzetméteres panorámás étterem is helyet kapott. A járművek fel- és leszállására szolgáló platform a tetőteraszon található. A vertiport továbbá csúszásmentes fotovoltatikus panelekkel van felszerelve, melyek naponta több mint 300 KW elektromos energiát tudnak majd előállítani. A "reptéren" továbbá egy plug-and-play töltési rendszer is található, amely felhasználható lesz a képen látható EHang elektromos légi jármű feltöltésére is.
Forrás: inside unmanned systems