Tudtad, hogy mielőtt értékesítenék a drónokat rengeteg tartóssági és időjárási teszten kell átesniük? Az Aeromotus-nak sikerült bejutni a DJI egyik tesztlaborjának zárt ajtajai mögé és megmutatták, hogyan ellenőrzik a technikusok a DJI Matrice 300 RTK-t piacra kerülés előtt.
A DJI M300 RTK egy robosztus ipari drón, melynek használata sokrétűbb, mint egy egyszerű fogyasztói drónnak. A legfőbb célja olyan műveletek elvégzése, mint a térképezés, mentési feladatok, tűzoltás stb. Ennek eredményeként a drónnak megbízhatóan és hatékonyan kell működnie különböző időjárási körülmények között is.
A DJI Matrice 300 mindent kibír | Forrás: Aeromotus
A DJI laboratóriumának mérnökei rengeteg szimulációs teszten ellenőrzik a gépeket. Leginkább azt vizsgálják, hogy a nedvesség, por és az extrém időjárási körülmények hogyan befolyásolják a sebességet, a forgó alkatrészeket, vezérlőket és a rotorokat.
Hőmérsékletvizsgálat
Elsőként a gép hideg és meleg hőmérsékleti vizsgálaton megy keresztül. Fő céljuk az, hogy teszteljék milyen jól repül az M300 különböző viszonyok közepette. Az Aeromotus által tapasztalt labortesztek eredményeként 50 °C-ig nem befolyásolja semmi a drón működését. A gép továbbá önmelegedő akkumulátorokat tartalmaz, melyek lehetővé teszik a használatot akár -20 °C-ig.
Szél ellenállás teszt
Azt már tudjuk, hogy szélsőséges szélviszonyok között abszolút nem ajánlott az általános drónokat használni, hiszen balesethez vezethez. A DJI M300 azonban a nagy teljesítményű rotorjainak köszönhetően ellenáll a 24 - 53 km/h-s szélnek is.
Só- és gőzvizsgálat
Amennyiben tenger vagy óceán partján élünk, akkor kétségtelenül használhatjuk ezt a gépet, hiszen megfelelt a só- és gőzteszten is. Könnyen ellenáll a só hatásainak és ráadásul a köd sem fogja befolyásolni. A DJI technikusai általában 2 napig ellenőrzik a drónt a só- és gőzkabinokban.
Só- és gőzállósági teszteknek is alávetik a gépeket | Forrás: Aeromotus
Eső teszt
A DJI Matrice 300 kritikus körülmények között is képes teljesíteni a feladatát, hiszen például egy-egy baleset helyszínén esőzés közepette is repülni kell néha a döntéshozatal elősegítése érdekében. A gyenge eső természetesen befolyásolhatja a menőverezhetőséget, azonban a nedvesség nem fogja tönkretenni az elektromos alkatrészeket. A további szélsőséges és záporeső vizsgálatokon sem kímélik a gépet és bebizonyosodott, hogy elviseli a 360 fokban ráspriccelt vizet és a vízsugárral való áztatást is.
Záporeső vizsgálatok vagy inkább áztatások?! | Forrás: Aeromotus
Forrás: Aeromotus