A Yale Egyetem hallgatóinak egy csoportja drónszállítási szolgáltatást hozott létre a campus-on belül. A Kiki Air édességet, rágcsálnivalókat és egyéb apróságokat szeretett volna szállítani azoknak a hallgatóknak, akik egy alkalmazáson keresztül adnak le egy megrendelést.
A szolgáltatást egy kis hallgatói ügyfélcsoport segítségével tesztelték, mielőtt az egyetemen is elindítanák azt. A fejlesztők a Yale Daily News-nak elmondták, hogy a felhasználók a telefonjukon található applikáció segítségével rendelhetnek apróságokat és a létesítmény területén található pontokon vehetik azt át egy drónhoz rögzített párnázott borítékban.
A Kiki Air alapítója Jason Lu elmondása szerint cége egy csoportmunkából nőtte ki magát és 150.000 dolláros támogatást nyert kapott az Y Combinator-tól, mely StartUp-ok befektetésével foglalkozik.
A boltok üzleti modelljét már száz éve nem fejlesztették. A szállítás jelenleg drága, nem hatékony és szörnyű béreket fizetnek ki a futárok számára. Azért hoztuk létre a Kiki Air-t, mert ezt a modellt felhasználnánk a jövőben a szén-dioxid kibocsátás csökkentésére és valós munkahelyek teremtésére.
- mondta a diáklapnak Cat Orman társalapító és másodéves hallgató.
Az ügyfél egy értesítést kap arról, amikor a drón az átvételi pont közelében kár, így megbizonyosodva arról, hogy minden csomag gazdára talál.
A Yale szóvivője elmondta, hogy az egyetem szigorú irányelvek alapján vállalta a StartUp próbaidejét, mely a tervek szerint március 6-án zárult volna le. Ezt követően az egyetem elbírálta és meghatározta volna ,hogy folytatódhat-e a csomagszállítás.
Azonban az FAA szóvivője nyilatkozta, hogy a cég nem kapott engedélyt az embercsoportok feletti repülésre, valamint a Tweed New Haven Regionális Reptér 5 mérföldes körzetében lévő dróntevékenységre, mely a campus közelében található.
Az ügy jelenleg is kivizsgálás alatt áll, de sajnos a Kiki Air ideiglenesen felfüggesztette az egyetemi létesítményen belüli működését.
Forrás: AP News