Így iktatja ki a drónokat az új anti-drón rendszer
2021. március 23. írta: ZsG

Így iktatja ki a drónokat az új anti-drón rendszer

A japán technológiai óriás, a Toshiba Infrastructure Systems & Solutions Corporation jelentős mértékű, 15 millió dolláros összeget fektetett egy anti-drón rendszert fejlesztő vállalatba, a Fortem Technologies-ba. 

A Fortem egy légtérbiztonsági és védelmi termékeket gyártó cég, melynek elsődleges terméke a Fortem SkyDome System. Ez egy drónészlelő eszköz, mely többek között tartalmaz egy radart és egy mesterséges intelligenciával felszerelt drónt, melynek feladata a nem kívánatos pilóta nélküli légi járművek kiiktatása lesz. A fő elképzelés az, hogy felderítsék és semlegesítsék a veszélyes közelségben lévő UAV-ket olyan helyeken, mint a nagy forgalmú légifolyosók, kritikus helyszínek és határok.

r30-tripod-bluesky-1-min.jpgA Fortem TrueView radarja, mely képes detektálni és kiszámolni a levegőben levő veszélyes tárgyak helyét és mozgási pályáját | Forrás: Fortem Technologies

A vállalat rendszere könnyen telepíthető és városi környezetben is rendkívül hatékonyan működik éjjel-nappal. Bár a vállalat anti-drón technológiát gyárt nem illik azt mondani rájuk, hogy drónellenesek, hiszen olyan alkalmazások létrehozását segítették, amelyek régóta létfontosságúak a drónipar részére. Ilyen például az UTM - Unmanned aerial system Traffic Management platform, mely leginkább egy olyan integrált megoldás, amely lehetővé teszi a drónok biztonságos üzemeltetését egy geokerítésen belül, valamint kikényszeríti a repülési tilalmat a városokban, repterek környékén és más kritikus fontossággal bíró helyszínen.

A Fortem továbbá kulcsszerepet játszik a Szövetségi Légügyi Hivatal - FAA - pilóta nélküli repülőgép-rendszerek integrációs kísérleti programjában is. 

A Toshiba 15 millió dolláros befektetésével együtt egy olyan stratégiai együttműködés veszi kezdetét, melynek segítségével a két vállalat világszerte be tudja majd vezetni technológiai újításait.

Timothy Bean, a Fortem Technologies vezérigazgatója szerint a mesterséges intelligenciával rendelkező Fortem SkyDome System megosztó innovációjának, a Toshiba kereskedelmi drón RF érzékelési szakértelmének és a fejlett radartechnológiának kombinációja nagy lépés lenne a biztonsági szolgáltatók számára, melyek az egyetemek, sportpályák és a sűrű városi légteret biztosítják. 

A Fortem egy magántulajdonban lévő vállalat, melynek székhelye az amerikai Pleasant Grove-ban található. A Toshiba mellett olyan cégek támogatják őket, mint a Boeing, HorizonX Global Ventures, DCVC, Mubadala Investment Company és a Signia Venture Partners.

Forrás: The Drone Girl

Kövess minket a közösségi médiában is!

Facebook | Instagram | LinkedIn

A bejegyzés trackback címe:

https://dronmania.blog.hu/api/trackback/id/tr1816475018

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása