A Joby Aviation a NASA-val együttműködve szigorúan számszerűsíti a különbséget az eVTOL légi taxi prototípusának hangkibocsátása és egy hagyományos repülőgép zaja között.
A héten indult kéthetes tesztsorozat során a NASA mérnökei többirányú méréseket végeznek a Joby teljesen elektromos repülőgépének hangkibocsátásáról. A kinyert adatokból megállapítható lesz, hogy a hang intenzitása és jellege hogyan viszonyul a meglévő repülőgépekhez, valamint hogy az eVTOL hogyan illeszkedik majd a városi élettérbe.
A kutatók várhatóan még ebben az évben megosztják az elkészült eredményeket. Ez a gyakorlat a NASA Fejlett Légi Mobilitási Nemzeti Kampányának - Advanced Air Mobility National Campaign - része, mely jelenleg a tesztelési szakaszban van.
A Joby nemrégiben teszteket végzett Kalifornia középső területein | Forrás: Joby Aviation
A NASA büszke arra, hogy a Jobyval való kapcsolatát folytathatja a rendkívül értékes repülésbiztonsági és zajvédelmi adatok gyűjtésével, melyek hozzájárulnak egy olyan légi közlekedési jövőhöz, melyek magában foglalják a Fejlett Légi Mobilitási műveleteket is.
- nyilatkozta David Hackenberg, a NASA AAM misszió vezetője.
A Joby eVTOL konstrukciója hat billenő légcsavart használ a függőleges fel-, leszállásokhoz és repülésekhez. A vállalat szerint a lapátok számát, a lapátok sugarát, a csúcssebességeket is úgy választották ki, hogy a lehető legjobban minimalizálják a repülőgép zajterhelését, miközben javítják a hang karakterisztikáját is.
Ezen túlmenően a légcsavarok külön-külön is szabályozhatóak, hiszen dőlésszöget és a fordulatszámot is tudja a pilóta módosítani. Ez segíti elkerülni a hagyományos helikopterek jellegzetes zajjellemzőjét. Ennek eredményeként nem csak egy alacsony zajprofilú gépet kapunk, hanem egy olyan repülésre alkalmas eszközt, mely zökkenőmentesen illeszkedik a természeti környezetünkbe.
Íme az összehasonlítás:
Forrás: eVTOL