Bemutatták a világ első, Airspeeder Mk3 névre keresztelt, pilóta nélküli elektromos függőlegesen le- és felszállni képes verseny légi járművét. A 2022-től tervezett versenysorozatot az Acronis is támogatja.
A légijármű úgy néz ki mint egy drón és egy nagyteljesítményű Red Bull műrepülőgép keresztezése - kicsi, karcsú és könnyen manőverezhető. Súlya körülbelül 100 kg és képes elérni akár a 120 km/h-s sebességet is.

Forrás: motor1.com
A pilóta nélküli Airspeeder Mk3 természetesen jelentős biztonsági rendszerrel van ellátva, hiszen a versenyzést elősegítő LiDar-t és ütközéselkerülő rendszert is építettek bele. Kapott továbbá egy csúsztatható akkumulátor-eltávolító és cserélő rendszert, mely lehetővé teszi a jövőben a különböző súlyú és méretű használatot.
A repülőgépet jelenleg Adelaide-ben gyártják az Airspeeder és az Alauda műszaki központjában. Olyan csapat fejleszti és készíti a járművet, mely az űrkutatás, az autóipar és az autósport területén is vezető nevekből áll: Mclaren, Babcock Aviation, Boeing, Jaguar Land Rover, Rolls-Royce és a Brabham.
Nagy-Britannia az autósport és az űrkutatás világszerte elismert központja. A versenysorozat létrehozása során, mely felgyorsítja a mobilitás forradalmát, a képességeinkre kell támaszkodnunk. Mérnöki bázist építünk a szigetországban, mely a kereskedelmi központunk jelenleg. Ez magasan képzett munkaerőt igénylő munkahelyekhez és stratégiailag fontos közelséghez vezet a gyorsan növekvő eVTOL iparhoz, melynek piaca 2050-re 1,5 trillió dollárra becsülhető.
- mondta David Pearson az Airspeeder és az Aluda Aeronautics alapítója.
A zárt ajtók előtti utolsó tesztekre Ausztráliában kerül sor, még a nemzetközi versenynaptár kezdete előtt. Ezek a tesztversenyek létfontosságú információkat fognak nyújtani a jármű dinamikájáról, teljesítményéről, erőátviteli technológiájáról, melyek meghatározóak lesznek az Mk4 Airspeeder személyzettel rendelkező verseny jármű kifejlesztéséhez. A debütálás 2022-re tehető.
Forrás: motor1.com, Motorsport Technology